Followers

Thursday, November 11, 2010

Contest My Bestfriend ^_^


Hai semua. 

Kali ni me nak join contest by CIK BULAT

My bestfriend and I. ^___^



Aku mula kenal dia masa aku masuk Taman Ilmu dan Budi ni. Namanya Faradilla. Dia yang aku kenal seorang yang tegas. Berpendirian teguh. Dia juga yang banyak mengajar aku apa itu erti hidup. Seawal tahun 2006 merupakan detik perkenalan kami. 

Ditakdirkan sebelum aku berjumpa dengan Fara, sebenarnya aku pernah bertemu secara tidak langsung.

Saat yang aku memang takkan lupakan seumur hidup aku. Kena marah dengan trainer gara-gara lambat. Aku yang terkejut kena 'scold' dengan ganasnya apalagi, terus mencurah-curah empangan airmata yang sedia bertakung. Puncanya masa aku ambil wudu' untuk menunaikan solat Asar ditakdirkan cermin mata aku pecah. Walhal baru sahaja sampai di tapak kem. 3 hari berkampung di situ, tentunya sukar nak menjalankan aktiviti tanpa 'mata tambahanku' itu.

Teringat kata-kata Fara "Kita pernah nampak sorang budak menangis kat kem, tapi kita tak sangka tu Najat."

Banyak kisah suka-duka yang aku tempuhi dengannya. Belum masuk time kitorang 'perang besar' gara-gara salah faham. Belum masuk lagi masa kami ala-ala lovely couple. Ups! Jangan salah faham. Aku dan dia masing-masing straight okay. =p

Sebut pasal gambar kat bawah ni, masa ni ada Seminar on Woman Issues 2009. Setahun dah

Pada hari Sabtu tu,sempat meng'escape'kan diri menghadiri seminar seperti tajuk di atas(punyela malas nak type). Ops..seminar ni bukan utk org pompuan je tau...dan bukan juga utk Feminist.. ^_^ Antara dapatan yg saya dapat (hurm?) dari talk Miss Ras Adiba Radzi tentang erti sebuah 'survival' ang 'look at the bright side of our life..'Talk Dr.Wan Zaleha ttg 'motherhood'sgt mengujakan tetapi masa terlalu mencemburui.dan akhirnya slot 'pecah perut tapi berisi..bersama En.Kamal Affendi..Superb! 8.9 per 10.[ Faradilla, 2009]

Kata-kata kat atas tu aku quote dari blog my besties ni Cik Fara. Jemputlah ke blog empunya badan ni eh. Dah dekat setaun biar berhabuk tau! Haha. Psst. Jangan bagitau dia tau. Ngee~





Jom ramai-ramai join contest ni KAT SINI

No comments: